Annas kokvrå, god mat på en billig budget

Krischkrasch!

Jag vet att jag suger på att lägga upp recept just nu, men det kommer så fort jag känner att jag har något "blogg-worthy" på G, promise! Nu till en helt annan sak...

 

Hemma hos oss har vi delat upp det så att jag lagar all mat och Oscar agerar mänsklig diskmaskin. Det hade fungerat alldeles utmärkt om det inte varit för Oscars oförmåga att diska utan att ta sönder ungefär 50% av den disk som passerar hans ovarsamma händer (observera att siffran kan vara något överdriven på grund av skribentens rådande upprördhet)

 

För cirka tio minuter sedan var det en skål som åkte i golvet. Oscar har nu totalt haft sönder: Ett vinglas, två stora dricksglas, ett litet glas, ett colaglas och en skål samt diskat av färgen på en av mina handmålade teglas från Tunisien... Dags för omfördelning av hushållssysslor?

 

Det som är mest irriterande är att jag köpt på mig det mesta av det vi har i köksskåpen under flera år på varierande ställen, så det går inte bara att köpa en ny skål eller ett nytt glas för att göra samlingen komplett igen. Man måste byta ut hela rasket. Då jag börjar tröttna på det funderar jag på att medvetet missmatcha skålar, koppar och så vidare, i bästa retro-anda. Då kanske jag slipper ångesten när en sak (eller hundra saker...) går sönder nästa gång.

 

För att fatta mig kort: jag behöver tips på var man kan köpa snygga skålar i snyggt missmatchat utförande. Någon?

 

Och bara för att klargöra det;, jag tycker faktiskt om min Oscar ändå, hans porslinkrossartalanger till trots... Väldigt mycket!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha, jag har inget tips, men ville bara säga att trots porslinskraset bör du nog fortsätta matlagningen i ert hem eftersom du är bäst!

pussar

2010-11-19 @ 19:04:10
URL: http://redman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0