Annas kokvrå, god mat på en billig budget

Soon to come och jordgubbstips!

Nu var det ett tag sedan jag la upp något recept, mestadels eftersom jag tycker att jag inte gjort något "bloggvärdigt". Oscar blir galen när vi ska göra matinköpslistor - vill han ha köttbullar och makaroner måste jag alltid tvista till det lite, typ grekiska köttbullar, mozarellagratinerad makaronigratäng o.s.v. "så att det ska passa i bloggen"!


I alla fall, jag har några recept på lager som jag tänkte slänga upp ikväll. Bland annat ceasarwraps, hur låter det? Perfekt utflyktsmat nu när det äntligen börjar bli vår.

På tal om vår - nu börjar jordgubbarna dyka upp i affäerna och i torgstånden. Ni kan få ett enkelt tips på hur man får dem att smaka allra bäst. Skölj alltid jordgubbarna INNAN ni snoppar (tar bort det gröna fästet) på dem. Snoppar man dem först och sedan sköljer blir det osmos = vattniga jordgubbar

 

V hörs ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0