Annas kokvrå, god mat på en billig budget

Det har skett!

Jag har köpt halvfabrikat! Skäms på mig... Förra månaden när det var för mycket månad kvar för pengarna stod jag och velade med ett paket laxfileér i handen. I frysboxen bredvid låg laxpanetter för tio kronor paketet... Så de åkte ner i kundvagnen. För att vara ärlig var de faktiskt helt okej! Det blev en couscous-sallad och fetacremé till, mycket gott och enkelt.

Passa på att köpa bladersilja till couscous-salladen, för 2 spänn får man ett ganska rejält knippe! Passar till tomatsåser, köttfärsrätter...

Fetacremé: Mixa en burk cremé fraiche med ett paket smulad arla apetina. Salta och peppra.
Couscous-sallad: Koka upp 5 dl vatten med en grönsaksbuljong. Häll i 3dl cous-cous och koka på svag värme i 12 min (rör om då och då med en gaffel). Skiva tomater i fjärdedelar. Skiva en rödlök tunt. Skiva och skölj ca 5cm av en purjolök. Hacka ett knippe bladpersilja. Öppna och skölj en burk kikärtor. Blanda allt i en bunke. ringla över olivolja, en skvätt vinäger och salt och peppar. Tillsätt den avsvalnade bulgurn (allt kanske inte behövs, ta i så mycket så att du tycker det är lagom). Blanda och servera!

Kostnad: ca 30 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0